rss-feed
twitter-feed
facebook
vorige voorbeeld

Succesagenda [Cartoon van Fokke & Sukke, 10 augustus 2009]

volgende voorbeeld

Succesagenda
Samenstellingen met een (merk)naam moeten we net als andere samenstellingen gewoon netjes aaneenschrijven. Een lamp van Philips is dus een Philipslamp. Een dealer van Renault is dus een Renaultdealer. Een concert van Genesis is dus een Genesisconcert. Een worst van Hema is een Hemaworst. Een rekening van de Rabobank is een Rabobankrekening. Een medewerker van de Bijenkorf is een Bijenkorfmedewerker.

Je kunt agenda's kopen van allerlei merken, en Succes is daarvan waarschijnlijk wel het bekendste. Als je bovenstaande voorbeelden goed bekeken hebt, kun je vast zelf wel bedenken hoe je de samenstelling van 'Succes' en 'agenda' moet schrijven. Een tipje van de sluier: Fokke & Sukke hebben het met 'Succes agenda' in ieder geval niet goed...

[ link: http://www.foksuk.nl/nl/?cm=79&ctime=1249855200&cid=4805 ]