Philips roept vanwege een veiligheidsrisico wereldwijd ruim zeven miljoen Senseo-koffiezetapparaten terug. Daarvoor heeft men 30 miljoen euro gereserveerd. Voor dat bedrag hebben ze onder andere een speciale website opgezet met alle informatie over deze terugroepactie. Je kunt daar ook je apparaat aanmelden voor reparatie. Niet dat ik zo benauwd was dat hij daadwerkelijk zou ontploffen, maar veiligheidsheidshalve (en gewoon omdat het kan), hebben we toch maar onze Senseo ter reparatie aangemeld. Op een bepaald moment in het proces krijg je het bovenstaande scherm in beeld. De ‘reparatie bevestiging’ kondigt een ‘reparatie code’ aan die we nodig hebben voor het reparatieproces (dit laatste gaat dan ineens wél goed). Ik hoop dat de reparatie zelf wel foutloos gedaan zal worden...
(Voor duizend euro wil ik trouwens de hele reparatiesite wel even controleren op onjuiste spaties. Dat is in vergelijking met die 30 miljoen toch een schijntje!)