rss-feed
twitter-feed
facebook
vorige voorbeeld

Disneyland Parijs-arrangement [Brief, 21 november 2007]

volgende voorbeeld

Disneyland Parijs-arrangement
Bij Disney wordt men zo wanhopig als mensen niet reageren op de uitnodiging om een vragenlijst in te vullen, dat men in paniek brieven gaat sturen vol met spatiefouten. Men lijkt ineens ook niet meer te weten waar het nou eigenlijk allemaal om draait. Het begint al mooi in het onderwerp van de brief: 'Disney Land Parijs arrangement'. Dat is een mooie voor een prijsvraag - heb je enig idee welke van die spaties daar goed staan? Om te beginnen is 'Disneyland' natuurlijk gewoon één woord. En daarnaast geldt ook nog dat samenstellingen met een naam ook gewoon aaneengeschreven worden. Zo is het bijvoorbeeld een 'Philipslamp' of een 'Renaultreclame'. Laten we er voor het gemak even van uitgaan dat 'Disneyland Parijs' de naam van het park is... dan is het dus een 'Disneyland Parijs-arrangement'. Dat streepje is trouwens niet verplicht, maar wel handig om te gebruiken voor de duidelijkheid.
Er staan overigens nog veel en veel meer spatiefouten in de brief. Zie jij ze allemaal?